понеділок, 15 червня 2015 р.

Франківську

Та хай це місто шлях трафить! Як же мене дістало це все,як мене дістали ці люди зі своїми вічними проблемами. Сидиш так цілий день на тій «захоплюючій» роботі ( звісно, «захоплюючій» . А яка ж вона у бібліотекарів?) і лиш слухаєш історії «о жизнє». То вона нові духи від Шанель купила, то інша вже бойфренда має, який її на ауді з роботи забирає,то вони зібрались в Туреччину. А я що? Хочете, книжечку душевну пораджу?
Ні,ну насправді то все не так,як воно здається. Звісно,я можу дозволити собі духи від Шанель і відпустку в Туреччині, а в бібліотеці засіла після того, як мій коханий, через якого ледь вени не різала (Боже упаси!) ,просто - напросто кинув мене. Добре, що хоч кота мені лишив: маю з ким ввечері поговорити. А взагалі, весело живеться. То сусідський пес накладе,вибачте на слові, під дверима, а потім бігає і хвостом махає «как ні в чьом нє бивала». А як бісить цей Костик,який нібито і люб’язний,а вкотре не доважує мені 56 г сиру! То хтось на ногу стане, то штовхне, ні вам будь ласка, ні вам дякую, ні вам добрий день, ні до побачення. Та що ж воно діється? Правильно,діється таке: я збираю свої манатки і забираюсь звідси. Якраз дочка запросила в гості до Польщі. А що? Польща краще,ніж нічого. Розвіюсь,наїмся журику ,може кине на мене оком якись бардзо пристойний Анджей.
Паспорт взяла,капелюх теж,воду,газ,праску і молоко виключила, залишилось двері зачинити. Думаю,Лілька дасть собі раду з моїм Обліном. Думаєте,дурнувате ім’я? Я теж так вважаю. Але мій колишній, щоразу наступаючи котові на хвіст, вигукував : «О блін!» Отак воно і прижилося. До того ж я її паскудного Бобіка терплю!
Слава Богу ,моє місце коло вікна. І тут я згадала( Господи,а то з тим усім каламбуром чисто забудеш, як тебе й звати),що сьогодні 37 років назад народився хто? Правильно, я. Що ж,сподіваюсь мої співробітники не дуже засмутяться коли прийдуть до мене з букетом з першого- ліпшого кіоску,а натомість побачать записку «Дістало. Поїхала. Стану щасливою-повернуся.» І щоб їм було приємніше читати, залишила відбиток своєї помади на краю листка. Шкода,що так і не вдалось здружитися з тим комп ’ютерщиком Юрою. У нього були гарні духи…
Витягнула з сумки, у якій любив валятись котяра, книжку. Потримала в руках і вирішила,що плеєр пасуватиме мені куди краще.
Під автобусом юрмилися купками батьки та друзі,які проводжали новоспечених студентів. Моя увага припала до одної з таких. Вони стояли навколо лавки і по черзі підписували плакат, на якому виднівся надпис: «Саха,ми тебе любимо!»,червоний автобус і два прапори. Цікаво,чи сумуватиме отой Саха за містом,за подовбаними вулицями,за безголовими друзями з якими пов’язує тисяча й одна історія?
Зовсім поруч стояли дівчина й хлопець. Вона так плакала ніби на фронт чи у далеке плавання його проводжала. А хто зна,може він собі там знайде іншого корабля ( швидше кораблиху, але менше з тим). Люди ж як кораблі: одні відпливають, інші причалюють, не журитись же за кожним (по собі знаю -дурного то робота).
Шофер крикнув щось ніби : « Молодьож,дружба дружбою, а рейс за графіком!» Усі наобнімались,націлувались і всілися в автобус. Коло мене примостився хлопчина,у якого від сліз був мокрий рукав куртки. Він мав листи, які недбало склав удвоє і запхав у внутрішню кишеню куртки. Одягнув великі оранжеві навушники і ,коли автобус рушив,махнув рукою своєму заплаканому щастячку…
Десь на півшляху мені в голову закралась така думка: кожна людина прив’язана невидимими нитками до свого міста. Воно як віртуозний лялькар маніпулює своїми маріонетками-маленькими втікачами. Воно з’являється у снах і мариться наяву. Щось неодмінно змушуватиме цих хлопців з періодичністю повертатися. І коли хтось з них засумує, то точно згадає якусь кумедну історію і напише друзям : «Чувак, а пам’ятаєш як…?»
І розумію,що навіть їдучи просто на екскурсію, сумуватиму за своїм містом. Руки шофера схожі мені на Костикові руки,які завжди вправно не дорізали сиру. А хлопчина збоку нагадав офіціанта з кав’ярні, у якій я просиділа не один
вечір зі своєю коліжанкою. Ой, а в пані на передньому сидінні дуже скуйовджений комірець,який,проте,мені щось нагадує…Ах,точно! Це ж зовсім як хвіст мого облізлого Обліна,бо це єдине,що в нього не облізле.

***
Ну і що ти думаєш ,Обліне? Я ж скучала за тобою,гаде малий! Здружився з Бобіком? Мабуть,банував так само,як і я в тій далекій Польщі. Знаєш,що тобі скажу? За кордоном було добре,але вдома сни солодші,вони завжди з присмаком мармуляди. Це місто де все поруч,все під боком,всі собі знаються. Воно таки тримає мене в своїх дужих обіймах. Не дивуйся,Обліне, що я вкутала тебе в Костикову сорочку. А як я могла його не впустити? Таже ти добре знаєш як воно було. Того дня так мерзенно моросіло,а я на прилавку в Костика забула парасолю. І лиш ввечері намастила собі хліба варенням,лиш налила чаю і ввімкнула «Роксолану», як тут дзвінок у двері. Бігме кого кого,а Костика не чекала. Стоїть такий переляканий, а очі втупив як баран на нові ворота. В одній руці моя парасоля,а в іншій-улюблені еклери і гілочка бузку. А в очах іскринки скачуть. І як же можна його не впустити. Ну ти мене розумієш,котяра?
Недарма це місто мене нікуди не відпускало. Дозволило стати щасливою в ньому. Воно нікого не обділить своїм щастям.©

Немає коментарів:

Дописати коментар